maandag 20 oktober 2014

Dorito's Pizza

Ingrediënten:

- 300 gr bloem
- 75 gr Doritos
- 1 tl droge gist
- 1 ei
- 40 ml zonnebloem olie
- 150 ml melk
- halve tl zout
- 1 tl suiker
- 300 gr kipfilet
- kippenkruiden (AH)
- geraspte kaas
- 1 plak cheddar kaas
- rode paprika
- goudkuipje
- 2 blikjes tomaten puree
- kaaskruiden (Lidl)
- bruschetta kruiden
- Doritos

Werkwijze:
Stap 1: Mix de bloem samen met de Doritos, suiker, zout, ei, gist en zonnebloem olie (zie stappenplan foto in mijn vorige post).
Stap 2: Voeg beetje bij beetje melk toe. Als het een mooi geheel is, leg je het aan de kant bedekt met wat folie eroverheen. Laat je het 40 minuten rijzen.
Stap 3: Snijd de kipfilet in kleine stukjes en voeg kippenkruiden toe (zelf houd ik van extra veel kippenkruiden  wanneer ik zie dat de kip oranje kleurt dan vind ik het goed).
Stap 4: Bak de kipfilet in een antibakpan zonder olie (houd de kip vervolgens apart).
Stap 5: Snijd de paprika.
Stap 6: Rol het deeg uit en plaats het op je pizzavorm (ik doe altijd bakpapier aan de onderkant).
Stap 7: Smeer wat tomaten puree over je deeg.
Stap 8: Strooi nu de geraspte kaas en cheddar kaas over de tomatenpuree.
Stap 9: Strooi nu de kip over de kaas heen.
Stap 10: doe nu wat smeerkaas over de pizza heen (ik heb voor goudkuipje gekozen).
Stap 11: Maak de pizza af met paprika, kaaskruiden, bruschetta kruiden en strooi wat Doritos eroverheen.
Stap 12: Leg de pizza in een voorverwarmde oven op 200 graden voor zo'n 10 tot 15 minuten (houd de oven in de gaten, als je ziet dat de onderkant van de pizza een kleurtje krijgt, is het klaar).

Bron: http://www.najatskeuken.blogspot.be/




smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten